Listopadová konference MAMC politiky s novináři nesblížila

13.11.2009

Více než sto návštěvníků, kteří včera zavítali na brněnské výstaviště, bylo svědky názorových střetů novinářů s předními politiky a zástupci public relations. Atraktivní konference s názvem Mediální politika firem a politiků byla již třetí letošní akcí spadající pod originální vzdělávací projekt Media Age Marketing Centrum (MAMC), který přináší nevšední informace přímo od špiček z oblasti mediální a marketingové komunikace.

Včerejší konference s názvem Mediální politika firem a politiků nabídla posluchačům praktické rady, jak si naklonit média na svou stranu. Program čtyř panelových diskusí byl rozdělen do dvou tematických částí. Exkluzivním hostem debatního bloku s tématem vztahu politiků a médií se stal Miloš Zeman. Ten zopakoval svůj veřejně známý názor, že novináři postrádají vzděláni a kvalifikaci pro svou práci. Diskusi rozproudil příspěvek Ladislava Jakla, tajemníka presidenta republiky, který se vyslovil pro zrušení veřejnoprávních médií, jež podle něho neplní svou úlohu. Oponoval mu šéf zpravodajství České televize Milan Fridrich, který zdůraznil význam veřejné služby jako platformy pro střet různorodých názorů.

Druhý diskusní blok konference byl věnován principům efektivní komunikace soukromých subjektů s tuzemskými médii. Přední odborníci z oblasti public relations se shodli na významu kvalitních informací, které jsou médiím předávány. Vladimír Bystrov, strategický plánovač společnosti Bison & Rose, návštěvníky upozornil, že oblast public relations pracuje jak se zájmy klientů, tak médií. Úkolem dobrého PR je tedy najít průsečík těchto zájmů, který spočívá právě v relevantních a správně zacílených informacích.

Snažili jsme se návštěvníkům přiblížit média a poradit jim, jakým způsobem lze s novináři komunikovat. Pevně věřím, že se nám to povedlo. Jedná se o obšírné a atraktivní téma, kterému jsme se v našem vzdělávacím projektu MAMC určitě nevěnovali naposledy,“ uvedl David Blažek, ředitel pořádající agentury Media Age. „V příštím roce připravíme pro zájemce o marketingovou komunikaci čtyři zajímavé akce. První seminář budeme pořádat již v únoru a zaměříme se na neméně atraktivní téma, kterým jsou digitální komunikační nástroje,“ doplnil Blažek.

Moderování včerejších panelových diskusí se ujali publicista Petr Žantovský a šéfredaktor týdeníku Strategie Václav Sochor. Kromě již zmíněných hostů se debaty účastnili politolog Zdeněk Zbořil, ředitel agentury TPR Roman Bajčan, tiskový mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy Jiří Wolf, specialista na marketingovou a reklamní komunikaci Jan Cézar a odborník na PR Petr Lesenský. Média v rozpravě zastupovali šéfredaktor jihomoravského Deníku Tomáš Herman a obchodní ředitel vydavatelství Extra Publishing Libor Kříž.