Na internetu podražily fotoaparáty, cena parfémů a notebooků klesá

2.7.2009

Podle aktuálního průzkumu společnosti Karsa Technologies, která pravidelně monitoruje ceny zboží na tuzemském internetu, se v posledních třech měsících výrazně zvýšila průměrná cena digitálních fotoaparátů. Podstatně levnější jsou naopak notebooky a značkové parfémy, jejichž cena na internetu klesá již od začátku letošního roku.

Z monitorovaných komodit zaznamenala společnost Karsa Technologies v posledních třech měsících nejvýraznější zdražení u digitálních fotoaparátů. Zatímco v dubnu letošního roku byla průměrná cena digitálního fotoaparátu prodávaného na internetu 4 884 Kč, v červnu se prodávalo v průměru za 5 630 Kč, což je nárůst bezmála o 12 %. „Největší vliv na zvýšení cen vidím v nástupu nových modelů a nepříznivém kurzu české koruny vůči euru. Přestože jsme se snažili ceny výrazně neměnit, u některých modelů to bylo nevyhnutelné. V průběhu léta se však ceny fotoaparátů postupně sníží na původní hodnoty,“ uvedl Jan Nechvíle, marketingový manažer internetového obchodu Megapixel.cz.

Z posledních výsledků měření vyplývá, že lze stále ušetřit na nákupu značkových parfémů. V této komoditě je i nadále patrný trend snižování cen. Zatímco loni v prosinci byla průměrná cena parfému 1 034 Kč, letos v červnu se parfémy prodávaly v průměru za 984 Kč. „Hlavním důvodem je obrovská konkurence na internetu a posilující česká koruna, která snižuje nákupní ceny parfémů dovážených ze zahraničí. Pokud neoslabí, lze očekávat, že ceny půjdou ještě níže,“ připomněl Daniel Kopecký, obchodní ředitel největšího českého e-shopu s parfémy Parfemy.cz, kterému roste hodnota průměrné objednávky navzdory klesajícím cenám parfémů.

Stejně jako parfémy jsou momentálně výrazně levnější také notebooky. Jejich průměrná cena v červnu dosáhla hodnoty 21 434 Kč, což je o více než 6 % nižší suma než v dubnu. Během dvou měsíců tak mohli spotřebitelé na nákupu podstatně ušetřit. „Ceny notebooků jsou aktuálně velmi nízké a vzhledem k minimálním maržím to pro obchodníky v současné době určitě není jednoduché. Zákazníci však mají naopak ideální příležitost k dobrému nákupu,“ sdělil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která ceny zboží na internetu měří speciálně uzpůsobenou aplikací zaznamenávající data z vybraných tuzemských e-shopů.