IKEA Brno zaznamenala nárůst poptávky po transportu zboží do vzdálených měst o 8 %

29.4.2011

Zákazníci IKEA Brno si stále častěji nechávají odvézt koupené zboží do měst vzdálených více než 50 kilometrů od obchodního domu. Nejčastěji se jedná o města Olomouc, Zlín a Jihlava. Za posledního půl roku tak vzrostl zájem o dopravu do vzdálenějších destinací o 8 %. Důvodem zvýšené poptávky je pokles ceny za transportní služby v průměru o 40 %. Největší zájem je o odvoz kuchyňských linek a sedacích souprav.

Transportní služby využívá každý dvacátý zákazník IKEA Brno. Přitom 35 % zákazníků si nechává zboží dovézt do lokalit v bezprostřední blízkosti Brna. Dalších 26 % výjezdů transportní služby je do měst, které jsou od brněnského obchodního domu vzdáleny méně než 50 kilometrů. V současné době narůstá počet zájemců, kteří požadují dopravu koupeného zboží i do vzdálenějších destinací, aktuálně tvoří poměr těchto zákazníků 39 %.

 „Poprvé zaznamenáváme vyšší poptávku po transportu do vzdálených lokalit než u dopravy po Brně. Zákazníci jsou nově motivování snížením ceny za transportní služby, ke kterému došlo loni na podzim. Díky výrazným slevám jsou náklady i za více kilometrů výhodné, docílili jsme totiž nejlepší nabídky na trhu,“ uvedla Martina Mecová, vedoucí služeb zákazníkům IKEA Brno. „Dokonce v desetině případů je zboží za zákazníkem dopravováno více než sto kilometrů,“ dodala Mecová.

Nejčastěji si lidé nechávají prostřednictvím transportních služeb odvážet velké kusy nábytku do obývacích pokojů, kuchyní nebo ložnic. Jedná se především o díly kuchyňských linek, nábytkové stěny, sedací soupravy a skříně na oblečení. S příchodem teplejšího počasí roste poptávka po odvozu zahradního nábytku. Obchodní dům IKEA Brno nabízí přepravu zboží prostřednictvím nákladního taxi nebo dopravní služby DZA.

„Naším cílem je vyjít vstříc všem zákazníkům, proto máme dva různé způsoby dopravy. Naše nákladní taxi používají zákazníci, kteří chtějí nebo potřebují mít zboží ještě v den nákupu doma. Jiní zákazníci upřednostňují domluvu termínu a dodání později se službou DZA,“ vysvětlila Dagmar Juřičková, marketingová manažerka IKEA Brno. „Poměr v zájmu mezi nákladním taxi a transportní službou DZA je aktuálně vyrovnaný,“ doplnila Juřičková.