Vivantis dosáhl nejlepších výsledků v historii

22.1.2009

Společnost Vivantis a.s., největší internetový prodejce v České republice co do počtu objednávek, dosáhla v loňském roce nejlepších obchodních výsledků ve své historii. Oproti roku 2007 navýšila obrat o 26 %, což odpovídá částce 412 milionů korun. Takřka o čtvrtinu vzrostl také celkový počet objednávek společnosti, jejíž e-shopy loni navštívilo téměř tři miliony unikátních návštěvníků.

Obchodní výsledky z roku 2007 překonala loni společnost Vivantis a.s. ve všech měřitelných položkách. A to i přesto, že na internetovém trhu docházelo v průběhu roku ke zlevňování zboží, což mělo za následek snižování průměrné ceny objednávek. Zatímco v roce 2007 evidovali ve Vivantisu 209 500 odeslaných zásilek, loni společnost odeslala 253 000 zásilek, což je nárůst o 24 %.

Za naším úspěchem stojí našimi zákazníky roky ověřená vysoká kvalita služeb, efektivní marketing a zejména v předvánočním období rychlé dodání zboží. To nám umožňují obrovské skladové zásoby, jejichž hodnota přesahuje sto milionů korun,“ uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis a. s., která provozuje například e-shopy Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz. „V příštím roce očekáváme střídmější nárůst obratu kolem 15 %. Předpokládáme nějaké akvizice konkurentů, stejně jako tomu bylo v loňském roce v případě e-shopů Parfum.cz či Obleceni.cz. Samozřejmě i nadále hodláme zkvalitňovat naše služby. Zavedeme alternativní dopravce k České poště, plánujeme další vylepšení našich e-shopů směřující k vyšší přidané hodnotě pro zákazníka,“ doplnil Rozhoň.

Společnost Vivantis a.s. dosáhla loni rekordního obratu ve výši 412 milionů korun, což znamená navýšení o 26 % oproti roku 2007. Stěžejní roli sehrály z hlediska prodejů tradičně Vánoce, které jsou pro internetové obchody rozhodující. Během posledních dvou měsíců roku 2008 odeslal Vivantis 75 000 zásilek, což představuje 30 % z celkového počtu objednávek. Oproti roku 2007 znásobila společnost v měsíci prosinci obrat o 40 %, a to navzdory medializované hospodářské krizi. Ze všech obchodů Vivantisu měl loni nejvyšší návštěvnost e-shop Parfemy.cz, který jen za měsíc prosinec navštívilo 311 000 unikátních návštěvníků. Také z hlediska konverzního poměru, který vyjadřuje množství návštěvníků, kteří se stali zákazníky, loni dominovala internetová parfumerie s 8 %.

Z hlediska výdajů na reklamu investovala společnost Vivantis a.s. loni nejvíce do internetového marketingu. A to i přesto, že jeho efektivita v poslední době klesá. „Stále se jedná o nejměřitelnější marketingové nástroje. Mít slušné výsledky však nyní znamená mnohem více práce. Měsíční náklady na internetovou reklamu se v našem případě pohybují v řádech milionů korun,“ prozradil Martin Rozhoň, který letos mimo jiné plánuje dokončit rozsáhlou modernizaci e-shopu Obleceni.cz, jehož prodejní cena loni přesáhla 600 tisíc korun. „Oblečení ideálně navazuje na naše další produktové skupiny. Sortiment e-shopu hodláme zaměřit převážně na značkové zboží,“ dodal Rozhoň.